fiscalistenonline.nl: People management
Lees voor het aanmelden de voorwaarden.

People management


Wil je een efficiënt manager zijn, dan moet je er niet alleen voor zorgen dat je goed georganiseerd bent, maar dan moet je ook oog hebben voor de noden en behoeften van je medewerkers. Om je mensen te kunnen ondersteunen en motiveren, heb je een open communicatie en een vertrouwensband tussen manager en medewerkers nodig.In dit dossier geven we je een heleboel tips om je people management skills te verbeteren.


35 tips voor een beter people management

  1.  Zorg ervoor dat je oog hebt voor de basisbehoeften van je medewerkers.
  2.  Moedig constructief gedrag aan bij de medewerkers.
  3.  Een publiek geuit complimentje kan wonderen doen.
  4.  Geef je mensen de kans om hun ware gevoelens te uiten.
  5.  Bied dadelijk hulp als blijkt dat iemand zijn taak niet aankan.
  6.  Geef geen valse hoop bij slecht nieuws.
  7.  Samenwerking en open communicatie zijn heel belangrijk.
  8.  Splits grote groepen op in kleine eenheden.
  9.  Een informeel babbeltje met je medewerkers kan geen kwaad.
  10.  Laat niemand onnodig naar een meeting komen.
  11.  Zorg ervoor dat je mensen kunnen tonen dat ze te vertrouwen zijn.
  12.  Zorg ervoor dat je luistert naar ontevreden werknemers.
  13.  Discipline kan, maar liefst in combinatie met delegeren en vertrouwen.
  14.  Vraag je mensen naar hun verwachtingen en help ze die te realiseren.
  15.  Bezuinigen op opleidingen is geen goed idee.
  16.  Stimuleer je mensen om voortdurend aan zichzelf te werken.
  17.  Zorg ervoor dat elke nieuwe medewerker een mentor krijgt.
  18.  Geef niet gewoon orders, maar toon je teamleden hoe het moet.
  19.  Grijp in als iemand overgeplaatst wordt naar een 'verkeerde' job.
  20.  Promoveer altijd eerst interne medewerkers. Geef je mensen dan ook de mogelijkheid om te tonen  dat ze het aankunnen.
  21.  Geef uw mensen zoveel mogelijk beslissingsmacht.
  22.  Luister naar je mensen en doe iets met hun ideeën.
  23.  Maak duidelijk dat je steeds betere prestaties verwacht.
  24.  Geef al je medewerkers de kans om hun eigen werk te beoordelen.
  25.  Maak duidelijk dat je geen enkel idee 'zomaar' verwerpt.
  26.  Laat in elke vergadering ruimte voor creatieve input.
  27.  Hou je bij een conflict bezig met het gedrag van mensen, niet met hun karakter.
  28.  Geef nooit toe aan onredelijke eisen. Zoek steeds het compromis.
  29.  Maak tijd voor elke werknemer die met zijn problemen bij jou komt.
  30.  Reageer positief op de creatieve inbreng van je medewerkers.
  31.  Stimuleer je mensen om hoge eisen te stellen aan zichzelf.
  32.  Als iemand slecht presteert, zoek dan naar de reden waarom dat zo is.
  33.  Maak duidelijk dat extra loon staat voor extra prestaties.
  34.  Incentives geven altijd een positief signaal.
  35.  Behandel je medewerkers met evenveel respect als je beste klanten.
bron

Eerder geplaatste artikelen

Spannendste denker in de economie komt met baanbrekende visie
In ‘De economie van goed en kwaad’ bekijkt Tomáš Sedlácek zijn vakgebied door een volstrekt nieuwe bril endaagt hij ons uit tot een volstrekt nieuwe kijk op de wereld....
Lees meer...
Leidinggevende heeft minder last van stress
Leidinggevenden hebben minder last van stress dan ‘gewone’ werknemers, dat geldt zowel voor mannen als vrouwen. Dat blijkt uit onderzoek onder 1672 hoogopgeleiden door Intermediair en de ...
Lees meer...
Vrouwen onontbeerlijk in top management
Uitvoerig onderzoek wijst uit dat vrouwen onontbeerlijk zijn in het top management van succesvolle bedrijven. Diversiteit en een goede balans in leiderschap wapenen bedrijven om het hoofd te bieden a...
Lees meer...
Hier klikken