fiscalistenonline.nl: iKi schiet de gestreste manager te hulp
Lees voor het aanmelden de voorwaarden.

iKi schiet de gestreste manager te hulp

In deze gespannen tijden van kredietcrisis en economische malaise neemt de stress onder managers enorm toe. Dit leidt vaak tot slechtere prestaties en het nemen van verkeerde beslissingen. Het naar Japans recept gebrouwen groene-theebiertje iKi start een campagne om de toenemende stress binnen het bedrijfsleven te verminderen. iKi biedt bedrijven een compacte cursus aan op basis van Japanse zwaardvechtkunst. Tijdens een speciaal ontwikkelde training leren managers hoe zij beter kunnen presteren onder hoge druk. De eerste iKi-cursussen worden donderdag 18 en vrijdag 19 december gegeven bij respectievelijk het Financieele Dagblad en op het hoofdkantoor van Albert Heijn in Amsterdam. Bedrijven met meer dan 500 werknemers kunnen zich opgeven via de website van iKi.

stress te lijf met zwaard
iKi-directeur Arjen Hemelaar: “In deze tijden van economisch zwaar weer, willen wij managers een helpende hand reiken. Of het nu gaat over topvoetbal, topverkoop of leiderschap, succes begint met balans en concentratie. iKi heeft in samenwerking met trainingsexpert Bjørn Aris een snelcursus ontwikkeld, op basis van Japanse Samurai-technieken, toegespitst op het management van grote bedrijven. In een uur krijgen managers tips hoe ze stress kunnen reduceren, effectiever kunnen werken en creatief kunnen denken.” Tevens lanceert iKi een internetsite met anti-stresstips en gratis meditatiemuziek voor de iPod.

unwind to explore
Arjen Hemelaar heeft zelf twee jaar in een Japans klooster doorgebracht. Hier is het idee ontstaan voor bier op basis van groene thee. In het klooster leerde hij ook mediteren en reflecteren, wat onlosmakelijk met het merk iKi is verbonden. “In deze gejaagde wereld moet iKi een rustpunt zijn. Wij verkopen geen bier, maar een gevoel.” Dat is ook het uitgangspunt van de reclamecampagne iKi unwind to explore, die eveneens in december van start gaat.

albert heijn
iKi is een in België gebrouwen speciaalbier en is sinds kort ook verkrijgbaar bij Albert Heijn. iKi bevat veel anti-oxidanten en is door de toevoeging van de Japanse citrusvrucht yuzu fris van smaak.

return on people
Ex-investment banker Bjørn Aris van trainingsinstituut Return on People is zenboeddhist en behoort met de Japanse Samurai zwaardvechtkunst IAIDO tot de Europese top 3. Door onder andere oefeningen uit de Japanse Samurai vechtkunst wordt ongebruikt denkpotentieel van managers ontsloten. De output kan daardoor verviervoudigd worden.

Verkoopprijs iKi bij AH: 1,49 euro (0,33 l)

Voor meer informatie: www.ikibeer.com

Eerder geplaatste artikelen

Spannendste denker in de economie komt met baanbrekende visie
In ‘De economie van goed en kwaad’ bekijkt Tomáš Sedlácek zijn vakgebied door een volstrekt nieuwe bril endaagt hij ons uit tot een volstrekt nieuwe kijk op de wereld....
Lees meer...
Leidinggevende heeft minder last van stress
Leidinggevenden hebben minder last van stress dan ‘gewone’ werknemers, dat geldt zowel voor mannen als vrouwen. Dat blijkt uit onderzoek onder 1672 hoogopgeleiden door Intermediair en de ...
Lees meer...
Vrouwen onontbeerlijk in top management
Uitvoerig onderzoek wijst uit dat vrouwen onontbeerlijk zijn in het top management van succesvolle bedrijven. Diversiteit en een goede balans in leiderschap wapenen bedrijven om het hoofd te bieden a...
Lees meer...
Hier klikken